Werkwijze

Tijdens de eerste afspraak vindt er een korte kennismaking plaats, waarbij de reden van uw bezoek en de eventuele klacht worden besproken. Ook is het belangrijk voor mij een algemene indruk te krijgen van uw gezondheidstoestand, lichamelijke conditie en sportieve activiteiten. Wellicht zijn er contra-indicaties, redenen waardoor massage niet, of gedeeltelijk niet, kan/mag plaatsvinden, tenzij er toestemming is van arts of specialist. Het is belangrijk dit vooraf te bepalen. Voorbeelden van contra-indicaties zijn koorts, extreme vermoeidheid of een zeer slechte algemene gezondheid. Bij een blessure kan het nodig zijn functietesten te doen, om de aard van de blessure te bepalen.

De besproken informatie registreer ik in een cliëntendossier dat, vanzelfsprekend, vertrouwelijk wordt behandeld. Indien nodig, en alleen na uw akkoord, kan ik contact opnemen met uw fysio-, manueel of podotherapeut om uw dossier te bespreken voor verdere behandeling.

Voor een massagebehandeling hoeft u niets speciaals mee te nemen. Wel is het prettig om makkelijk zittende kleding aan te trekken en geen zware maaltijd te nuttigen voorafgaand aan de behandeling. De massagetafel staat al klaar met schone handdoeken.

U hoeft alleen het lichaamsdeel dat gemasseerd wordt te ontkleden; uw ondergoed houdt u aan. Tijdens de massage wordt uw kleding afgedekt met een handdoek om te voorkomen dat er massageolie op komt. Ook overige ontklede delen van uw lichaam, die op dat moment niet worden behandeld, worden met een handdoek afgedekt. Zo ligt u comfortabel en ontspannen en koelt u niet onnodig af. Indien u dit prettig vindt, kunt u tijdens de massage muziek naar uw voorkeur beluisteren. Na de massage komt u rustig overeind om even bij te komen. Het is goed om na de massage 1 à 2 glazen water te drinken om afvalstoffen sneller uit uw lichaam af te voeren.

De behandeling dient direct contant of per pinbetaling (geen credit card) afgerekend te worden.

Indien u bij verhindering tenminste 24 uur van tevoren afzegt, wordt de gereserveerde behandeltijd niet in rekening gebracht. Bij te laat afzeggen, probeer ik in de voor u gereserveerde tijd een andere cliënt te plannen. Lukt dit niet, dan zal ik de kosten van de voorgenomen behandeling aan u factureren.